Studija Nielsen Sports ističe izuzetno pozitivan ekonomski i socijalni uticaj turnira na domaću zemlju i domaće gradove.
Prema sveobuhvatnoj studiji koju je sprovela "Nielsen Sports", vodeći provajder podataka o sportu i uvidima u navijače, ekonomski uticaj UEFA EURO 2024 za Nemačku i deset domaćih gradova iznosi 7,4 milijarde evra.
Više od 90% ove sume je direktna posledica troškova od 2,7 miliona vlasnika karata (44% iz inostranstva), organizatora i akreditovanih lica, kao i rezultantnih indirektnih i indukovanih ekonomskih efekata. Najznačajniji troškovi uključivali su smeštaj, putovanje u i unutar domaćih gradova, kao i hranu i piće izvan i unutar stadiona. Studija je takođe pokazala da je skoro dve trećine vlasnika karata koristilo javni prevoz unutar domaćih gradova.
Ukupno 571 milion evra u vrednosti oglašavanja generisano je za domaće gradove i zemlju zahvaljujući njihovoj prisutnosti i vidljivosti u globalnim medijima.
Predsednik UEFA, Aleksander Čeferin, rekao je: "UEFA EURO 2024 u Nemačkoj bio je izvanredan turnir i nezaboravno iskustvo za sve uključene. Fudbal je bio izuzetan, navijači su bili oduševljeni, a kao što ovaj izveštaj jasno pokazuje, turnir je imao značajan ekonomski i socijalni uticaj na domaću zemlju. Ovo dokazuje da veliki sportski događaji nisu samo trijumf za fudbalsku zajednicu već za društvo u celini. Kao što je odraženo u našem moto - fudbal ujedinjuje ljude. Već se radujemo UEFA EURO 2028 u Velikoj Britaniji i Republici Irskoj, kao i UEFA EURO 2032 u Italiji i Turskoj."
Bernd Neuendorf, predsednik Nemačkog fudbalskog saveza (DFB), rekao je: "Studija pruža impresivne dokaze da je UEFA EURO 2024 imao širok spektar pozitivnih efekata širom deset lokacija i zemlje u celini. Ne samo da nam je pružila sjajne utakmice i fantastičnu atmosferu na stadionima; već je bila i ekonomski i socijalni uspeh. Trideset šest godina nakon EURO 1988 i 34 godine nakon mirne ponovne ujedinjenja, Nemačka je dokazala da je zemlja koja voli fudbal, prijateljski domaćin i pouzdan partner za organizaciju velikih sportskih događaja."
Nensi Fezer, nemačka federalna ministarka unutrašnjih poslova i zajednice, rekla je: "Zaista smo pretvorili Evropsko prvenstvo u naš 'Heimspiel für Europa', čineći ga letom sporta u srcu Evrope. Veoma sam zadovoljna nalazima studije: ekonomski uticaj od 7,4 milijarde evra u Nemačkoj premašuje očekivanja za domaćinstvo turnira u Nemačkoj. I posebno sam srećna što ekonomski, socijalni i medijski uticaj turnira direktno koristi domaćim gradovima. Ovaj divan turnir ne bi bio moguć bez odličnog organizacionog rada i strastvene posvećenosti naših domaćih gradova."
Zaključci studije pokazuju pozitivan uticaj turnira u nekoliko oblasti:
Na 51 utakmici bilo je prisutno 2,7 miliona gledalaca. 1,7 miliona su bili jedinstveni vlasnici karata koji su prisustvovali bar jednoj utakmici.
U proseku, 23% vlasnika karata je dolazilo iz domaćih gradova, 33% iz ostatka Nemačke, i 44% iz inostranstva.
97% međunarodnih vlasnika karata izjavilo je da bi želeli ponovo da posete Nemačku. U proseku, 79% vlasnika karata reklo je da bi preporučili posetu gradu koji je domaćin njihove utakmice.
78% svih vlasnika karata ocenilo je UEFA EURO 2024 kao pozitivno, što implicira pozitivne asocijacije sa domaćim gradovima i zemljom u širem smislu.
85% stanovnika domaćih gradova reklo je da su ponosni na domaćinstvo EURO 2024.
73% je izjavilo da je EURO 2024 doprineo zajedničkom dobru i koheziji u domaćem gradu.
Više od četvrtine stanovnika reklo je da ih je EURO 2024 inspirisao da se bave sportom više od dva sata više nego pre.
UEFA i DFB su uložili posebne napore u oblasti održivosti, od uspešne kandidature za domaćinstvo EURO 2024. Koncepti održivosti su integrisani u kandidaturu i pretvoreni u strategiju za zaštitu životne sredine, društvo i upravljanje (ESG) za turnir, uz ciljane mere i investicije u ukupnom iznosu od 32 miliona evra. U vezi sa životnom sredinom, ovo je obuhvatilo oblasti kao što su zaštita klime, održiva infrastruktura i cirkularna ekonomija. Sveobuhvatna procena svih radova u oblasti održivosti biće objavljena kao deo sveobuhvatnog ESG izveštaja na jesen 2024. godine.
Studija Nielsen Sports se zasnivala na anketama vlasnika karata, monitoringu preko medija i evaluaciji podataka iz domaće zemlje, domaćih gradova i UEFA, kao i dodatnoj ekspertizi i znanju iz više od 150 sličnih studija uticaja koje je uspešno sprovela Nielsen Sports.
UEFA EURO 2024 održan je u deset domaćih gradova u Nemačkoj od 14. juna do 14. jula 2024. Španija je postala evropski prvak po rekordni četvrti put nakon pobede od 2-1 nad Engleskom u Olimpijadi u Berlinu.